Part of the problem is India 's national character . इस समस्या का कुछ संबंध तो भारत के राष्ट्रीय चरित्र से भी जुड़ेता है .
2.
However nebulous , there is something called a national character that verges on the mystical . कितनी ही सूक्ष्म क्यों न हो , राष्ट्रीय चरित्र जैसी चीज तो होती ही है , जो लगभग रहस्य जैसी होती है .
3.
We are fully conscious of the fact that the natural inclinations of individuals as well as groups are often one-sided and it is necessary , for the proper development of the individual or national character , to cultivate them with a proper combination of encouragement and restraint . हम इस तथ्य के प्रति पूरी तरह सचेत है कि अलग अलग व्यक़्तियों के साथ ही , समूह के लोगों के स्वाभाविक झुकाव एक तरफा होते हैं और व्यक़्तिगत या राष्ट्रीय चरित्र के समुचित विकास के लिए यह जरूरी भी है .
4.
Looking at Muslims in psychological terms is characteristic of that era, when social scientists frequently viewed politics through the prism of individual behavior. (For a famous example of such an analysis, see Ruth Benedict's 1946 study, The Chrysanthemum and the Sword: Patterns of Japanese Culture , which argued that the Japanese national character is formed in part by stringent toilet training techniques.) मुसलमानों को मनोवैज्ञानिक ढंग से परखना उस युग की विशेषता थी,जब समाजशास्त्री प्राय: राजनीति की ब्याख्या व्यक्तिगत व्यवहार के आधार पर करते थे(उदाहरण के लिये रूथ बेनेडिक्ट ने 1946 के अपने अध्ययन The Chrysanthemum and the Sword: Patterns of Japanese Culture में तर्क दिया कि जापान का राष्ट्रीय चरित्र कुछ अंशों में कड़े टायलट प्रशिक्षण का परिणाम था.)